Refundacije avio karata u doba korone

Avio industrija je veoma pogođena situacijom oko korona virusa. Prema IATA statistici, avio kompanije pod njenim okriljem su do sada tim povodom izgubile 118.5 milijardi dolara.

Pad tražnje je 66%, a ukupan pad prometa je 510 milijadri dolara. Kako je svetski sistem avio industrije povezan, nema pošteđenih, svi imaju isti problem.

U početku krize avio kompanije su bile zatečene situacijom i momentalno su obustavile sve refundacije novca koji su putnici uplatili za avio karte za letove koji su otkazani.

Iz dana u dan su menjali uslove i pravila ali je sve vodilo u tom smeru da novac neće skoro biti vraćen vlasnicima.

Mi smo trpeli velike pritiske, ali smo uvek odgovarali na pozive i pitanja i putnike molili za strpljenje. Uglavnom smo nailazili na razumevanje, često je bilo samo dovoljno da putnik čuje od nas šta se tačno dešava.

Posle nekog vremena situacija je počela da se menja. Omogućili smo svim putnici koji su mogli da iskoriste svoje karte da to i učine. Menjali smo karte za letove koji su leteli i iznalazili razne puteve da putnike prevezemo na odredište ili nazad u zemlju.

Prve refundacije novca koje smo uradili su bile od avio karata AirSerbia. Način pristupa problemu je zaista kod naše avio kompanije bio na najvišem mogućem nivou.

Polako su se i druge kompanije otvarale po tom pitanju. Krajem leta je Lufthansa grupa odobrila ogroman broj refundacija i malo smo odahnuli i smanjili pritisak.

Zaista razumemo naše drage putnike, usred korone, bez mogućnosti da putuju, a novac potreban za druge stvari – zarobljen.

Poverenje je u celoj situaciji odigralo ključnu ulogu. Većina klijenata je verovala da za njih radimo sve što možemo i da sigurno neće biti oštećeni na kraju.

Sa nekoliko kompanija nismo mogli da uradimo više jer su striktno primenjivali pravila koja uglavnom govore da je povraćaj novca moguć tek od januara 2022.

Jedna od tih kompanija je i AirEurope, španska avio kompanija sa sedištem u Madridu. Predstavnika u Srbiji nemaju. Kontaktirali smo više puta centralu u Madridu ali bez uspeha, ostali su pri stavu da je povraćaj novca moguć tek za dve godine. Čak nisu mogli ni da nam izdaju zamenske vaučere za izdate karte uz obrazloženje da srpski dinar nemaju u njihovom sistemu i da ne mogu da vrše konverzije valuta na vaučerima.

Uz veliku pomoć Ambasade Španije u Srbiji smo uspostavili kontakt sa kompanijom na višem nivou i dobili obećanje da će se naš slučaj razmatrati kao izdvojen. Posle više meseci pregovora dobili smo potvrdu da ćemo do kraja godine dobiti priliv sredstava za sve putnike koji su kod nas kupili avio karte te kompanije, a nisu ih iskoristili zbog korone.

31.12.2020. – izvršili smo povraćaj svih sredstava koje smo dobili od avio kompanije AirEurope. Imamo još nezavršenih refundacija, avio kompanija ih je načelno odobrila ali nam novac nije stigao na račun za sve putnike tako da u Novoj godini nastavljamo borbu za povračaj svih sredstava naših putnika.

04.01.2020. – utvrdili smo da nam za 8 avionskih karata nije stigao novac na račun iako je u sistemu upisano da su refundacije odobrene. Poslali smo dopis avio kompaniji i čekamo odgovor.

Jumbo Travel je izvršio povračaj sredstava svim putnicima za koje je dobio novac od refundacija drugih avio kompanija , tako je uvek bilo i uvek će biti bez obzira na situaciju u svetskoj avijaciji i turizmu uopšte.

 

Hvala na razumevanju i ostanite zdravi i raspoloženi.

Vaš Jumbo Travel

Prijavite se na naš Newsletter i budite uvek u toku sa našim ponudama