Šta znači putnicima Jumbo garancija putovanja?

Da li vam se desilo da uplatite hotelski ili privatni smeštaj preko interneta i da dan pre puta dobijete poruku da je vaša rezervacija otkazana?

Zvuči loše ali je to sve češći manir online portala za rezervacije hotelskog i privatnog smeštaja.

Ako se to desi u prilično velikom ste problemu jer je teško pronaći drugi smeštaj dan pre puta, a avio karte, a možda i prisustvovanje događajima koje ste ugovorili nije moguće otkazati.

Zavisno od sezone i razloga vašeg putovanja to može da se pretvori i u noćnu moru.

Primer je putovanje na sajam u Dizeldorfu. Firma je uplatila preko poznate platforme na internetu 8 meseci pre početka sajma.

Zašto toliko ranije ? – Razlog je jednostavan – za taj sajam je veoma teško pronaći slobodno mesto u hotelima u Dizeldorfu i u okolini od preko 100 kilometara.

Problem nastaje jedan dan pre polaska na put – poznata platforma šalje mejl firmi u kome se izvinjava i kaže da ne može da obezbedi smeštaj u hotelu zbog prepunjenosti kapaciteta. Obećava da će novac biti vraćen na karticu kojom je plaćeno.

Za platformu je slučaj završen.

Za firmu slučaj tek počinje. Kako pronaći smeštaj za sutra kada su svi hoteli bili puni i pre 8 meseci?

Tada se otvara pitanje garancije. Da li poznata platforma garantuje da će goste smestiti u neki drugi smeštaj iste ili bolje kategorizacije kao što je propisano zakonom o turizmu Republike Srbije ?

Ne, platforma radi kao marketing služba za sve smeštaje i ne snosi nikakve posledice u ovom slučaju. Ne možete im poslati turističku inspekciju i ne možete ih naterati da pronađu drugi smeštaj. Velika tačka je na kraju, dakle nema dalje.

Sve na šta imate prava ako obezbedite smeštaj preko agencije u Srbiji u slučaju kupovine na internetu nemate prava, to je surova realnost koju shvatite tek kada vam se dogodi ovakav slučaj.

Drugi primer je privatno putovanje u Dubai od pre nekoliko dana.

Uredno rezervisan smeštaj mesec dana pre polaska na put je otkazan od strane vlasnika smeštaja 48 sati pre ulaska u smeštaj.

Obećanje da će novac biti vraćen na karticu u tom trenutku ne znači ništa putnicima koji su planirali svoj odmor. Pod pretpostavkom da putnici imaju viška sredstava da ponovo uplate neki drugi smeštaj kako im novac od avio karata ne bi propao idemo u sledeći korak.

Avio karte su kupljene i ne mogu da se otkažu niti pomere za neki drugi dan. Putnici se obraćaju Jumbo Travel-u za pomoć.

Mi smo brzo pregledali ponude kojima raspolažemo i pronašli smo adekvatan smeštaj koji odgovara budžetu. Putnici su mogli da odahnu ali im ovo iskustvo jasno ukazuje da se sledeći put konsultuju sa nama pre donošenja odluke kome poveriti organizaciju putovanja – domaćoj turističkoj agenciji koja garantuje putnicima smeštaj ili online platformi koja ne garantuje ništa.

Registar turizma je dostupan na internetu na stranici : https://pretraga2.apr.gov.rs/PretragaTuristickihAgencija

Izvršite pretragu i proverite da li se turistička agencija sa kojom želite da sarađujete nalazi u registru.

Vaša putovanja možete obezbediti i preko agencija kojih nema u registru ali vaši aranžmani moraju biti kreirani i podržani od agencija koje se nalaze u registru.

Na taj način imate na raspolaganju pravnu podršku Ministarstva turizma i turističke inspekcije i neće vam se dogoditi gore navedeni primeri.

Srećno u izboru !

Prijavite se na naš Newsletter i budite uvek u toku sa našim ponudama