Srbija će pokrenuti domaće letove u 2022. godini

Vlada Srbije odobrila je subvencije za deset ruta za koje je ocenila da su od javnog interesa, a koje će uključivati ​​četiri nedeljne domaće linije između Beograda i Niša. To će označiti nastavak redovnih domaćih letova, prvi put od raspada Državne zajednice Srbija i Crna Gora 2006. godine. Kako je ranije saopšteno, Vlada će subvencionisati i dve nedeljne rotacije iz Niša za Han, Keln, Ljubljanu, Istanbul, Atina i Tivat, s tim da će poslednja dva raditi na sezonskoj letnjoj bazi. Pored toga, finansiraće dva nedeljna leta sa Kraljevačkog aerodroma Morava do Istanbula, Soluna i Tivta, pri čemu će poslednja dva leteti tokom letnjih meseci.

Nove subvencije stupaju na snagu 1. januara 2022. i traju do 31. decembra 2023. Vlada Srbije će organizovati međunarodni tender za izbor zainteresovanog prevoznika ili grupe avio-kompanija za održavanje letova. Uslovi tendera tek treba da budu objavljeni. Raskinut je prethodni ugovor države o subvencionisanju letova iz Niša i Kraljeva, koji je stupio na snagu 2019. godine, a dodeljen je Er Srbiji. Prema prethodnom sporazumu, Vlada je finansirala usluge od Niša do Baden Badena, Bolonje, Hana, Fridrihshafena, Geteborga, Hanovera, Ljubljane, Nirnberga, Rima, Salcburga i Tivta, kao i od Kraljeva do Beča i Soluna. Međutim, pandemija koronavirusa dovela je do obustave većine ruta, od kojih većina od tada nije obnovljena. Er Srbija trenutno ima dve nedeljne rotacije od Niša do Hana, kao i dvonedeljnu liniju od Kraljeva do Beča, koja je predviđena za 30. decembar.

Vlada Srbije je definisala rute od javnog interesa kao kvalifikovane za subvencije, jer ili nemaju komercijalni interes, prevoze manje od 100.000 putnika godišnje, ili ih nedovoljno opslužuju druga prevozna sredstva. Cilj subvencija je stimulisanje putovanja, jačanje turizma, poslovnih veza i unapređenje lokalne ekonomije. Letovi Er Srbije iz Niša i Kraljeva se prodaju po niskim cenama. Putnici na ovim uslugama ne mogu da prikupljaju milje kroz program lojalnosti avio-kompanije i ne prodaju se karte za poslovnu klasu. Očekuje se da će vrednost ugovora iznositi oko 8,5 miliona evra godišnje.

Prijavite se na naš Newsletter i budite uvek u toku sa našim ponudama