Hoće li novi propisi rasteretiti pilote

Novi propisi Evropske agencije za bezbednost (EASA) u vezi sa manjim zamorom pilota, doneli su poboljšanja ali su ona još nedovoljna, kažu u Udruženju linijskih pilota Srbije (ULPS) i Evropskom udruženju pilota (ECA).
Novi predlog koji se odnosi na smanjenje zamora pilota sadrži nekoliko izmena, ali su u njemu ostale osnovne greške: preterano dugo čekanje za početak leta. Tako, na primer, pilot može doći u situaciju da sleće tek posle skoro 21 sata budnosti, a to nije ono što putnici plaćaju prilikom kupovine karata, kažu u udruženjima.
Zato se očekuje od institucija EU koje donose zakone da postave mnogo stroža pravila u cilju višeg stepena bezbednosti, stoji u sopštenju.
EASA angažovala naučnike iz ove oblasti koji treba da procene valjanost novog predloga, a udruženja ocenjuju da se EASA odlučila da ignoriše njihove preporuke.
Na primer, naučnici su jednoglasni da je preterani noćni rad opasan po radni zamor posade i morao bi biti ograničen na 10 sati letenja u noćnim uslovima. Ipak, EASA se prilagodila komercijalnim zahtevima i postavila predlog da to bude 11 sati letenja noću.

Prijavite se na naš Newsletter i budite uvek u toku sa našim ponudama