Mauricijus, pod sjajem mlečnog puta

Petak je popodne, kraj je radne nedelje. Dok zaposleni polako odlaze na zaslužen vikend Plavi slon se probija kroz gužvu na putu prema aerodromu. Vreme je za još jedno egzotično putovanje koje treba da približi novu destinaciju u Indijskom okeanu – Mauricijus. Puno se priča o tome ovih dana, avio kompanije su dosta snizile cene avio karata za Mauricijus i sada je, više nego ikada, vreme za otkrivanje nove destinacije. Pozdravio sam se sa vozačem koji me je ljubazno ispratio na daleki put. Svaki put kada ulazim u zgradu aerodroma Beograd osećam se kao da sam već kročio u neki drugi svet, samo je pitanje da izaberem kuda da krenem. Sreo sam se sa grupom, svi su nasmejani i ushićeni i nestrpljivo isčekuju poletanje. Idem u pravcu gejta i prolazim pored drugih gejtova na kojima je ukrcavanje u toku: Amsterdam, Paris, Beč, Rim, Barselona, a u glavi listam slike tih mesta i podsećam se. Istanbul. Divan grad. Turkish Airlines. Odlična kompanija.
mauricijus7
Gejt za Mauricijus. Već sam ovde, brže nego ikada, ulazim u Airbus A330. Na displeju ispred mene je ispisano: Istanbul – Mauricijus za 09:45 sati sam tamo, a onda počinje avantura.
Točkovi su se odvojili od piste aerodroma Ataturk, pilot pravi oštar zaokret i usmerava čeličnu pticu u pravcu Indijskog okeana. Nebo oko Istanbula je puno aviona, a samo ovaj ide za Mauricijus. Posle večere tonem u san. Sanjam prelepe plaže, toplo more, predele slikane plavom, zelenom i belom bojom. Budi me buka točkova koji su ponovo u upotrebi posle 10 sati – stigli smo.
Pošto sam dobio još jedan pečat u pasošu i preuzeo prtljag idem u susret Elisabeth. Nasmejana i srećna što nas vidi počinje da priča o Mauricijusu. Prvi utisak je odličan. Klima je povoljna u ovo doba godine, toplo je ali nema vlage, vazduh je prilično suv za jednu tropsku destinaciju. Ovde, južno od ekvatora, počinje zima . Vozimo se putem u skoro novom minibusu. Ostala vozila na putu su u veoma dobrom stanju kao i putevi. Englezi su ostavili traga i na ovom ostrvu pa se saobraćaj odvija levom stranom dok je desna za vozila iz suprotnog smera. Ostrvo se prostire 60 km od severa do juga i 40 km od istoka do zapada. U središtu ostrva se nalaze brda i planine visine do 900 metara i to je mesto rezervisano za kišu. U priobalju je uglavnom sunčano i lepo vreme tokom cele godine uz pojavu lokalnih pljuskova koji brzo prođu. Ciklon koji se kreće od Indije i Šri Lanke prema istočnoj Africi samo malim delom zakači ostrvo, a mnogo više se zadrži na Madagaskaru koji je udaljen 500 km od Mauricijusa.
mauricijus39

Stigli smo do severozapadne obale u resort Trou aux Biches Beachcomber 5+*. Voda je mirna u priobalju dok se u daljini valjaju mali talasi koji na 300 metara od obale udaraju u stene i potpuno se gube. Sunce polako, pa sve brže i brže zalazi. Na horizontu je ostao samo purpurni trag. Veče pada, a prigušena svetla se pale i prave prelepu atmosferu za večernju šetnju pored mora. Ispred vile se samo čuje kako palmin list šušti na laganom vetru. Mirno je i prijatno. Umoran od puta zaspao sam odmah…

Na istom palminom listu njiše se mala crvena ptica koja radoznalo gleda u sobu. Dva sata je časovna razlika između kuće i ovog tropskog raja, tako da je buđenje samo malo ranije nego obično. Još uvek ošamućen od puta ulazim na katamaran i izlet počinje. Nalazim se u sred jata šarenih riba koje jedu hleb iz mojih ruku. Skiper roni i sakuplja morske ježeve po dnu, otvara ih, pere i služi sa malo limuna. Imaju ukus svežih školjki, a crne bodlje ne deluju više onako opasno kao u vodi.

mauricijus12

Prelazimo u manji čamac koji nas malom rekom vodi uzvodno do vodopada.

mauricijus1

Na vrhu vodopada se vidi talas koji gura vodu preko litice i ona uz huk i priličnu buku pada 15-tak metara niže. Huk se čuje sve tiše, a ispred nas je ostrvo sa prelepom plažom iznad koje su se nadvile visoke palme. Boje su prelepe, tople i pastelne. Jedan veliki oblak se poigrava po nebu i propušta sunčevu svetlost samo na mahove do nas. Katamaran je otišao, čamci takođe, a skiper nas vodi kroz vodu do članaka, daleko od obale.

mauricijus11

Taman kada sam pomislio da ćemo ovako do Afrike (2000km prema zapadu) katamaran dolazi po nas. Spašeni smo i tada je pao prvi grupni selfi.

Da je bitno da posao vodi neko ko ima harizmu se dokazalo na primeru menadžera hotela Constance Belle Mare Plage.

mauricijus13

Na večeri smo videli koliko ljudi ovde imaju duha i vedrine. Veče je bilo sjajno.

Rano je jutro na istočnoj obali. Sunce se pojavljuje na horizontu, a na onom istom mestu udaljenom oko 300 metara od obale talasi se lome i prave izbočinu koja zaklanja sunce još samo tren, pre nego što izađe i jutru da potpuno druge boje. Svakog dana obilazimo više hotela a za ovaj dan svakako bih izdvojio hotel Lux Belle Mare na jugozapadnoj obali. Ceo koncept Lux* hotela je svakako neobičan i drugačiji.

mauricijus20

Gostima se na razne načine ugađa i pružaju brojna iznenađenja. Dok šetaju obalom mogu da naiđu na flašu u pesku. U flaši je poruka: “Dođite na privatnu večeru samo za Vas” ili “Vaš SPA tretman Vas čeka”. Tu su Londonske crvene govornice za besplatne pozive u celom svetu, prikolice sa sladoledom, četke za skidanje peska, Lux* voda, pivo i kafa koji se tu proizvode…
Na plavom srcu pišem želju i kačim je na drvo, na najvišu granu koju mogu da dohvatim. Tu je još mnogo želja gostiju, a najsrećniji dobija vaučer za besplatan ponovni boravak u hotelu. Ovde je sve belo, atmosfera je prava za mladence željne honeymoon odmora. Plaža je divna, more je mirno i samo u daljini talasi udaraju u nešto čvrsto i lome se.

Ulazimo u ogroman kompleks na jednom rtu koji je uronjen u more. Gledam logo na ulazu, na jednom drvetu predstavljena su 4 godišnja doba. Pogađate, to je Four Seasons, Resort Mauritius at Anahita 6*.

mauricijus27

Idealan za golfere i goste kojima je odmor boravak u samom kompleksu od 26ha, u prirodnom okruženju. Vile su sa bazenom i privatnim izlaskom na plažu. Plaža je lepa ali ne gleda na otvoreno more pa više imam utisak da sam na nekom jezeru. Mislim da naši gosti traže nešto drugo. Stalni gosti hotela su tri velike kornjače poput onih sa Galapagosa. Pitali smo ih, kažu da imaju preko 75 godina.

mauricijus26

Danas je šećer tema dana. Obilazimo hotele na putu do stare šećerane u kojoj je smešten muzej “L‘Aventure du Sucre”. Posle ručka stižemo na zapadnu obalu u hotel Sugar Beach Golf &Spa Resort, koji se nalazi u poznatom letovalištu Flic en Flac. U sobi, na krevetu zatičem malu teglu sa šećernim bombonama. Plaža je sa finim belim peskom, kao od šećera. Voda je plitka i nešto je hladnija nego na prethodnim mestima. Ipak je ovde početak zime. Plesom i igrom obeleženo je veče. Zvezde se ovde vide veoma jasno i prate goste do soba dok unutra ulazi samo tanki zrak mesečeve svetlosti.

Generalno je romantična atmosfera na ostrvu, pravo mesto za zaljubljene.
mauricijus45
Sama pomisao na to da je jezik ljubavi zapravo službeni jezik na ostrvu ide u prilog tome. Kreolski jezik je lokalni jezik koji se razvio tako što su robovi pre mnogo godina pogrešno razumevali reči francuskih robovlasnika i tako kreirali jezik koji samo liči na francuski pa To mari zoli (tow mah-ree zow-lee) na francuskom znači tu es très jolie, a na srpskom – ti si veoma lepa. Verovatno je to bila neka gospođica koja je stigla sa osvajačkim brodovima.

Mi nastavljamo sa osvajanjem ostrva i evo nas nas na zapadnoj obali. Konačno je ležaljka ispred mene.

mauricijus44

To je ona ležaljka od kanapa, zakačena između dve velike palme. Kao sa razglednice bez koje niko ne treba da se vrati sa Mauricijusa. Hotel Maradiva Villas Resort & Spa je baš po mom ukusu. Vile sa bazenom i direktnim izlazom na more. Plaža je obrasla gustim rastinjem i palmama koje prave hlad. Samo je pojas od nekoliko metara uz more osunčan. U daljini se vide brda koja ceo predeo čine veoma zanimljivim. Ručak u ovom hotelu je za pamćenje, kuvar je sjajan.

Popodne je, stižemo u Hilton. Umesto Paris Hilton, dočekuje nas neko drugi, verovatno je onabila u gužvi. Hotel je lep, sve je u redu, ali više volim hotele koji imaju Beach concept, a ovaj lanac hotela nekako bolje priliči gradskoj vrevi nego dugačkoj peščanoj plaži turističkog naselja Flic en Flac. Plaža je divna, pesak veoma ugodan ali je voda plitka i puna korala koji su toliko oštri da seku noge. Ispred plaže na oko 400 metara paralelno je bedem o koji udaraju talasi i samo blago komešanje vode stiže do obale.

Počinje ceremonija venčanja na engleskom jeziku, jer je to službeni jezik administracije, dok mediji i narod koriste kao službeni francuski jezik.

U suton sedimo pored bara i odjednom se svuda oko nas pale baklje. One sada obasjavaju prostor oko restorana i bara i čine veče još čarobnijim.

mauricijus46

Delfini. Ta divna pametna stvorenja. Jurimo ih, a oni beže ali se vraćaju da pogledaju da li još uvek plivamo ili smo se predali. Naš skiper nam pokazuje u kom pravcu da plivamo i tako dolazimo na rutu jata delfina koji prolaze oko nas.
mauricijus4
Poneki delfin iskoči iz vode da napravi vretenasti zaokret i prikaže nam lepotu prirode čiji je on deo. Pod vodom se čuju glasovi koje delfini ispuštaju dok se igraju sa nama. Ovaj deo ne treba propustiti na Mauricijusu. Dubina vode na ovom mestu je 100 metara, ali je to i dalje mirniji i plići deo okeana. Sada smo sa druge strane bedema o koji se razbijaju talasi. To nisu mali talasi kao što izgledaju sa obale. More je prilično uzburkano i nekima je muka od toga. Ali kada pogledam u delfine koji plivaju oko čamca zaboravim na sve muke.
mauricijus47

Naspram doživaljaja sa delfinima, poseta Chamarel Seven Coloured Earths i vodopadima je u drugom planu, ali i dalje lepa. Usput smo svratili u destileriju ruma koji je veoma popularno piće na ostrvu. Posle burnog dana punog uzbuđenja i aktivnosti stižemo u St. Regis Mauritius Resort 6*. Pre puta je ovo bio moj favorit od svih hotela koje smo imali u planu da pogledamo. Nisam se prevario. U hotelu su na sve mislili da gostu bude što udobnije i prijatnije. Predivna peščana plaža sa palmama u zaleđu, voda je topla, prozirna, zelenkasta, a korala u moru nema – svakog jutra ih sakupljaju, drobe u fini pesak koji vraćaju na plažu.
U sam suton krećem sa plaže i nailazim na bazen u sred palmi. Voda u bazenu je topla, greje se tako da je kupanje u bazenu pravo uživanje. Naslonjen na ivicu bazena gledam na pučinu, dok poslednji tragovi svetlosti napuštaju nebeski svod. U daljini se čuje huk talasa koji udaraju u bedem.
Menadžer hotela gospodin Gilles se potrudio da nam napravi poseban ugođaj. Nalazimo se u vili u hotelskom kompleksu. Ogromna je, ima nekoliko velikih soba, kupatila, zaseban bazen i izlaz na plažu. Piće dobrodošlice je šampanjac. Ne razumem se u pića, ali se sada odlično razumem u otvaranje flaše šampanjca zlatnim mačem, čak sam dobio i diplomu za tu veštinu (posle idem na Linkedin da postavim novi skill). Svečana večera je počela u dobrom raspoloženju.

mauricijus51

Jela se nižu, kuvar je pun novih ideja, a ukusi su božanstveni. Na kraju je ostao samo dezert. Osoblje se raspoređuje oko stola tako da je svaki gost dobio svog batlera koji u jednoj ruci drži kuglu od čokolade. 1,2,3…allez…i svi istovremeno baciše kugle na tanjire, kugle popucaše, a iz njih iskočiše slatkiši…lepo je pisalo u meniju Whoops, we broke the chocolate, ali tek sada razumem šta je to značilo. A znači i ova 6. zvezdica.

mauricijus52

Jutro je. Dugačak sto prekriven belim stolnjakom je smešten u hladu palminog drveća. Za stolom sedi Gilles i čeka nas da se probudimo. Gledam na pučinu ali mi nešto nedostaje. More! Nema mora, otišlo je daleko od obale, samo se vidi crni bedem u daljini o koji su se razbijali talasi svih ovih dana. Dva puta godišnje su veoma izražene plima i oseka. A onaj bedem je prirodni, koralni bedem koji štiti celo ostrvo od jakih, okeanskih talasa. Takvi prirodni bedemi su retkost u svetu, a Mauricijus je ostrvo koje je zbog toga potpuno bezbedno za kupanje. Osim toga, na ostrvu, kako u vodi tako i na kopnu ne postoje otrovne ili opasne životinje.

Doručak je bio savršen, uz cvrkut ptica i lagani dašak vetra.

Vreme je za poslednju etapu na putu prema kući. Nešto mi se ne ide sa ovog mesta, ali šta je tu je…

Pomislio sam da je sve posle St. Regis hotela manje vredno, ali sam hrabro nastavio dalje. Obišli smo još nekoliko hotela i na posletku stigli u hotel Shandrani Beachcomber Resort & Spa Mauricijus. Prvi utisak nije bio očaravajući, ali kada sam ugledao dugačku, prelepu i divlju plažu sve se promenilo. To je idealna plaža kakvu volim.

mauricijus10

Hotel se nalazi na rtu i okružen je sa tri plaže. Iznad hotela je koridor za poletanje aviona sa aerodroma sa kog i mi polećemo sutra. Upravo jedan veliki Airbas A380 sa preko 600 putnika poleće u pravcu Evrope. Lagano klizi kroz vazduh, bez mnogo buke i odnosi 600, siguran sam, zadovoljnih ljudi.

Noć je pala na hotelski kompleks. Muzičari izvode poslednje taktove i zahvaljuju se. Menadžer hotela ne odustaje već nas vodi na divlju plažu – poneli smo zvučnike, piće i dobro raspoloženje.

Talasi udaraju u obalu sa puno buke dok sa druge strane svira muzika iz zvučnika. U mrklom smo mraku, obasjani svim zvezdama mlečnog puta koji se jasno vidi na nebeskom svodu. Upoznao sam i neke zvezde koje nisam poznavao, a čini mi se da bih tako zagledan mogao da budem do jutra.

Tokom noći zvezdano nebo su prekrili veliki i teški kišni oblaci. Svanulo je prvo oblačno jutro, a kiša pada sve jače, kako se bliži vreme povratka. Na velikoj, divljoj plaži su ostali samo tragovi u pesku.

Nevoljno smo krenuli put aerodroma. Naš vodič, Elisabeth, koja je bila sa nama ovih 9 dana je bila tužna. Oči su joj bile vlažne od suza, a i nama su. Prirasli smo joj srcu, a i ona je nama.
Ako me pitate kako se završilo putovanje na Mauricijus, reći ću Vam. Ostvarili smo divna prijateljstva, upoznali smo šta sve može Dertour da uradi da bi agentima približio destinaciju, leteli smo sa Turkish Airlines-om na sigurnim krilima i na najlogičnijoj ruti do Mauricijusa i sada imamo spremne odgovore za naše klijente zbog kojih smo sve to i radili.
Izvinite me sada, imamo prilike za još jednom fotografijom…

mauricijus14

[Best_Wordpress_Gallery id=”34″ gal_title=”Mauricijus 2017.”]
Save

Prijavite se na naš Newsletter i budite uvek u toku sa našim ponudama